اثرات ورزش و پیش دیابت

 23اکتبر 2019 - اگر به شما گفته شده است که قند خون شما بالاتر از حد نرمال است و شما مبتلا به پیش دیابت هستید، احتمالاً پزشک شما ابتدا اقداماتی را برای تغییر شیوه ی زندگی بمنظور جلوگیری از پیشرفت پیش دیابت به دیابت کامل پیشنهاد می کند .اقداماتی که بیشترین فایده را برای از دست دادن وزن و بهبود رژیم غذایی شما دارند و بدیهی است که این دو دست در دست هم دارند.

اما مطالعات همچنین نشان داده است که انواع مختلف ورزش می تواند نقش مهمی در پیشگیری از تبدیل پیش دیابت به دیابت کامل داشته باشد، به خصوص اگر اضافه وزن دارید.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه میشیگان که در مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر شده است، نشان داد که، برای افراد دارای اضافه وزن، فعالیت هوازی منظم می تواند تغییرات متابولیسمی را که سبب ابتلای فرد به دیابت می شود، متوقف کند.

همانطور که در حال تدوین استراتژی تناسب اندام با پزشکتان هستید، در مورد چگونگی ادغام هر دو نوع ورزش هوازی و مقاومتی در زندگی خود با او مشورت کنید. دستورالعمل های ملی توصیه می کنند که 150 دقیقه در هفته فعالیت هوازی داشته باشید، که می تواند 30 دقیقه در پنج روز از هفته باشد که برای مبتدیان، توصیه می شود جلسات 30 دقیقه ای به سه جلسه ی 10 دقیقه ای در هر روز، برای 5 روز در هفته تقسیم شود. تمرینات قدرتی می تواند در دو روز که فعالیت هوازی انجام نمی دهید، با یک دوره ی استراحت حداقل 48 ساعته بین جلسات انجام شود تا زمان کافی برای ریکاوری و رشد عضلات فراهم گردد.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2019-10-effect-prediabetes.html